با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تقویت مباحث اعتقادی در بین دانش آموزان از اولویت های وزارت است
زیارت عاشورا

فانی

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت مباحث اعتقادی در بین دانش آموزان از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است.

به نقل از مهر:لی اصغر فانی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش یاوران نماز در تبریز اظهار داشت: امروز در آموزش و پرورش سندی در اختیار داریم تحت عنوان سند تحول نظام آموزش و پرورش که سندی محکم برای آموزش و پرورش است و از سال ۸۲ تا ۹۱ طراحی و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وی با بیان اینکه این سند مبنای کار آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است، گفت: در این سند ما شش ساحت تقویتی داریم که یکی از آن ها تقویت بحث اعتقادی دانش آموزان است.

فانی افزود: البته ما به دنبال تربیت همه جانبه دانش آموزان هستیم که مهم ترین ساحت، تربیت اخلاقی این قشر است و ترغیب آنها به نماز یکی از بهترین راه ها برای تحقق مباحث اعتقادی در این قشر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رتبه برتر آموزش و پرورش در ستاد اقامه نماز گفت: در ارزیابی سال های متمادی در ستاد مرکزی اقامه نماز کشور، آموزش و پرورش دستگاه برتر شناخته شده بطوریکه هم اکنون در ۵۰ هزار واحد آموزشی اقامه نماز جماعت داریم  و ۱۹ هزار روحانی و ۳۰ هزار همکار فرهنگی برای اقامه نماز همکاری دارند.

وی ادامه داد: راه ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس اهتمام مدیران مدارس و معلمین عزیز به این امر است و اگر این قول را به خود بدهیم که در نماز جماعت دانش آموزان شرکت کنیم، به طور یقین دانش آموزان نیز به خواندن نماز جماعت تشویق می شوند.

فانی افزود: طرحی که چند سالی است در آموزش و پرورش اجرایی می شود، استفاده از امکانات مساجد نزدیک مدرسه است که باید این پتانسیل به نحو مطلوب مورد بکار گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اقامه نماز نیاز به یک همت جمعی دارد، گفت: توجه مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به اصل اقامه نماز بسیار مهم است و سیاست وزارت نیز ترویج مدرسه محوری و یکی از مصادیق مدرسه محوری توجه مدیران محترم در اقامه نماز است.

وی افزود: آموزش و پرورش نیاز به همکاری همه جانبه دارد و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش سیاست جدی این وزارت خانه است که در این خصوص از تمامی مسئولان مربوطه می خواهیم همکاری ویژه ای با این نهاد داشته باشند.

باید دانش آموزان را باور داشته باشیم

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با تاکید بر ایجاد خودباوری در بین جوانان گفت: باور نیروی جوان چه در جریان انقلاب و چه در عرصه دفاع مقدس تاثیرات بالای خود را نشان داد که امروزه نیز باید این باور را برای ایجاد پیشرفت های بالا در کشور ایجاد کنیم و تحقق این مهم در بین دانش آموزان با وجود دشواری های بسیار، اما بسیار پربازده است

حمیدرضا کفاش با بیان اینکه باید مدیران به دانش آموزان اعتماد لازم را داشته باشند، افزود: تعلیم یک جریان اجتماعی و تربیتی و آموزش بخشی از آن است و باید در جهت تربیت پرورشی دانش آموزان تلاش بیشتری کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد خودباوری در بین دانش آموزان آنها را برای جریانات اجتماعی آینده کشور آماده می کنیم که در این راستا فعال سازی تشکل های دانش آموزی ضروری است اما متاسفانه حتی نتوانسته ایم تشکل های دانش آموزی فعلی را که زیاد هم نیستند به خوبی مدیریت کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین به لزوم برگزاری باشکوه جشن تکلیف در مدارس اشاره کرد و گفت: جشن تکلیف در مدارس باید بالاتر از جشن تولد و دیگر مناسبت ها برگزار شود تا این جشن بتواند به نقطه عطفی در زندگی این دانش اموزان تبدیل شود.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:, | 20:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |